2016. október 10., hétfő

Ételek...

... és életek.
Gyűjtöm az egészséges, egyszerű, otthon készíthető recepteket. Ezt a kókuszos kölesgolyót most találtam. Szeretettel megosztom veletek.
Köszönöm, kedves Márti!


"Nagyon jó lett. Üde, könnyű, már-már az a képzete támad az eszegetőnek, hogy túrós édességet eszik.

Ahogyan készült: 

1,5 pohár kölest kétszeres mennyiségű vízben megfőztem. Tettem hozzá kb. másfél evőkanál gyümölcscukrot (mindegy, milyen édesítő, azért lett ez, mert a mai vendégünk diabéteszes), 1 citrom lereszelt héját, vaníliát, és 4-5 dkg-nyi kókuszreszeléket. Mire teljesen kihűlt, keményebb lett annál, amit én megfelelőnek gondolok a kókuszgolyó állagának, ezért kevés vizet kevertem közé, és még egy kis édesítőt tettem hozzá, de csak kb. 2 kávéskanálnyit. Vizes kézzel kigombócoztam, és kókuszreszelékbe hempergettem.
Nagyon könnyed, és üde desszert. A hígítás miatt azt gondolom, hogy legközelebb 1:3 lesz a köles és a víz aránya. Nem is tudom, miért nem így csináltam, mert ha "körözött" készül belőle, akkor is mindig ezt tartom.



 Recept és fotó: Márti




4 megjegyzés:

Monika írta...

gyűjtöm a köles recepteket.Ki fogom próbálni,köszi!

Szera írta...

Nagyon szívesen! ;)

Márti írta...

Kedves Mamka, találsz még ezen kívül is kölesből készült ételeket a blogomon!

Kedves Szera! Nagyon jól esik nekem ez a blogbejegyzés, és tetszik a blogod is! :)

Szera írta...

Köszönöm! ♥♥♥