2017. szeptember 11., hétfő

Te...

... hiszel az angyalokban? Ha igen, mit gondolsz mit tudnak tenni? Mekkora hatalmuk van? A vallások állásfoglalása nem egységes, hiszen:
Némely vallás támogatja azt a nézetet, hogy vannak természetfeletti szellemi lények, akik például Isten akaratát hajtják végre, vagy őrangyalokként segítenek minket. Sokan abban hisznek, hogy angyalok nem csak léteznek, de nagymértékben befolyásolják is az életünket. Mások viszont egyáltalán nem hisznek bennük.
Valóságosak az angyalok? Ha igen, akkor honnan származnak? Mi az igazság róluk? Hatással vannak ránk?
Szeretnéd tudni, hogy kik ők, honnan származnak, és mit csinálnak? Jobb helyen nem is nézhetnél utána, mint Isten ihletett Szavában, a Bibliában (2Timóteusz 3:16). Vajon mit ír róluk? A válaszokat itt megtalálod: https://www.jw.org/hu/kiadvanyok/folyoiratok/ortorony-2017-5-szam-szeptember/angyal-megtortent-eset/

Képtalálat a következőre: „white and black flower” Fotó: Pinterest

2017. szeptember 8., péntek

Szeretettel...

 Mindenkinek, aki szereti és azoknak is, akik esetleg most hallják először. Szép hétvégét mindenkinek!

2017. szeptember 4., hétfő

Pánik...

... a rettentő! Lehet, hogy te is küzdesz vele, vagy egy szeretted. Ez a cikk, hátha segít!

A pánikroham leküzdése


Érdemes akkor kezdeni a pánikroham leküzdését, amikor az ember nincs pánikrohamban, mert ha már tart a roham, akkor elég nehéz ezen gondolkodni és új módszereket kipróbálni a leküzdésére. Át kell tehát gondolnunk, hogy hogyan is alakul ki a roham, és előre begyakorolni, hogy mit lehet ilyenkor tenni.
A pánikroham kialakulása
A pánikroham az érzések és gondolatok egymásra hatásából alakulhat ki. A roham kétféleképp tudja előidézni magát:
1. Az ember érez valami számára szokatlant vagy ijesztőt, erről eszébe jutnak olyan gondolatok, hogy rosszul lesz, ettől elkezd valóban rosszul lenni, amitől még több olyan gondolata lesz, hogy rosszullét fenyegeti, amitől még rosszabbul lesz, és így tovább.
2. Eszébe jut, hogy akár rosszul is lehetne (vagy most rögtön, vagy egy későbbi helyzetben, amiben korábban már rosszul volt). Ettől elkezd gyorsabban dobogni a szíve, izzadni kezd, légszomja lesz, és innentől lásd az első pontot: felerősödnek azok a gondolatok, hogy no lám, tényleg rosszul leszek, ettől még rosszabbul lesz, és kész a pánikroham.
Nagyon fontos, hogy megkülönböztessük azt a két dolgot, ami itt szerepet játszik: az érzéseket és a gondolatokat. Az érzések teljesen normálisak, a gondolatok viszont hibásak és túlzóak.
Miért normálisak ezek az érzések? Azért, mert egyszerűen úgy működik a a testünk, hogy komolyabb ijedtség esetén ilyeneket kell éreznünk. Furcsán hangozhat, de a pánikrohammal járó érzések nemhogy betegséget jeleznének, hanem éppen is a test egészséges működését jelzik. A gyorsabb szívdobogás, a kapkodó légzés, a gyomortünetek, vagy az a beszűkült tudatállapot, ami sokaknak annyira ijesztő (olyan érzés, mintha nem teljesen lennének benne a világban) mind-mind az ijedségre adott helyénvaló válaszok. Annak az adrenalinnak a hatásai, ami lehetővé teszi, hogy a félelmetes helyzetből minél ügyesebben és gyorsabban el tudjunk menekülni. Ahogy ez a pánikbetegeknél be is válik, mert remekül el tudnak menekülni az ilyen helyzetekből 🙂
Ami “nem normális” (nem szolgálja a jó életminőséget), az nem a tünetek, hanem azok a gondolatok, amik az ördögi kört kialakítják. Olyasmik, miszerint “most biztosan rosszul leszek”, vagy “én mindig rosszul vagyok abban a helyzetben”, vagy “ezek a tünetek egy szívroham/agyvérzés/ájulás jelei”.
Ezek a gondolatok nem tényszerűek, túláltalánosítóak, a valóságot eltorzítóak, egyszóval hamisak. A kognitív terápia azzal foglalkozik, hogy ezeknek a gondolatoknak a hamisságára világít rá, és megtanít a helyesebb gondolkodásra. De már a terápia előtt fontos tisztában lenni azzal, hogy ezek a gondolatok nem igazak. Például: a tünetek nem a szívroham tünetei. Vagy: ha valaki korábban rosszul volt egy helyzetben, abból egyáltalán nem következik, hogy legközelebb is rosszul lesz.
Mit lehet tenni pánikrohamban?
Ismét hangsúlyozom, hogy az alábbi módszert pánikrohamon kívül érdemes alaposan begyakorolni, mert a roham alatt nehéz lesz elkezdeni a gyakorlást.
A legegyszerűbb, de nagyon hatásos módszer egy olyan légzőgyakorlat, ahol a levegőt benntartjuk, és lassabban fújjuk ki, mint ahogy belélegeztünk. A pánikrohamra jellemző a kapkodó légzés, amivel sok szén-dioxidot fújunk kik, ez pedig fokozott szívdobogást, szédülést, izomremegést, szúrásszerű fájdalmakat okoz. A szándékosan lassított és benntartott légzés ezeket a hatásokat csökkenti.
Tehát: belégzés számolással (pl. 1, 2, 3, 4), utána benntartás számolással (1, 2, 3, 4), majd kilégzés: 1, 2, 3, 4, 5, 6. Ezek csak hozzávetőleges számok, mindenki csinálja olyan ütemben, ahogy kényelmesnek érzi, de minél lassabban, és a kilégzés lassabb legyen a belégzésénél. Érdemes hasi légzést végezni, amit a hasra tett kézzel ellenőrizhetünk. Ennek a gyakorlatnak már egy-két perc alatt jelentős nyugtató hatása van. A konkrét hatásán túl pedig azért is jó, mert a légzésre való koncentrálás eltereli a figyelmet azokról a hibás gondolatokról, amik a pánikrohamot életben tartják.

2017. szeptember 2., szombat

Hogyan...

...élhetünk boldog családban? A bibliaversekre kattintva el tudod őket olvasni az online Bibliában, ami olvasható, letölthető és hallgatható!


Ha tragédia történik


„Most egy kis ideig, ha így kell lennie, különféle próbák bánatot okoznak nektek” (1Péter 1:6)
Még ha mindent megtesztek is, hogy a házasságotok és a családotok boldog legyen, a váratlan események miatt nem mindig könnyű megőrizni az örömötöket (Prédikátor 9:11). Isten szeretettel gondoskodik segítségről, amikor gondok gyötörnek minket. Ha alkalmazzátok a következő szentírási alapelveket, a családotok még a legfájdalmasabb helyzetekkel is szembe tud nézni.

1. TÁMASZKODJATOK JEHOVÁRA
MIT MOND A BIBLIA? „Minden aggodalmatokat őrá [vessétek], mert ő törődik veletek” (1Péter 5:7). Sose feledjétek, hogy nem Isten okolható a szenvedésetekért (Jakab 1:13). Ha közel húzódtok hozzá, a lehető legjobb segítséget kapjátok tőle (Ézsaiás 41:10). „Öntsétek ki előtte szíveteket!” (Zsoltárok 62:8).

Abban is vigaszra találhattok, ha naponta olvassátok és tanulmányozzátok a Bibliát. Ennek eredményeként tapasztalni fogjátok, hogy Jehova „megvigasztal bennünket minden nyomorúságunkban” (2Korintusz 1:3, 4; Róma 15:4). Megígéri, hogy olyan békét ad, „amely felette áll minden gondolkodásnak” (Filippi 4:6, 7, 13).

MIT TEHETTEK?
  • Kérjétek Jehovát, hogy segítsen nektek nyugodtnak maradni és józanul gondolkodni.
  • Mérlegeljétek a lehetőségeket, és válasszátok a legjobbat.
Fotó: Pinterest






2017. augusztus 19., szombat

Szoktad...

... úgy érezni, hogy semmire sincs időd?


Túl elfoglalt vagy? Ha igen, nem vagy egyedül. A The Economist újság beszámolója szerint „úgy tűnik, mindenki mindenhol folyamatosan rohan”.


2015-ben felmérést készítettek nyolc országban a teljes időben dolgozókkal. Sokan közülük azt mondták, nehéz összeegyeztetniük a munkájukat a családi életükkel. Ennek oka lehet, hogy egyre több a munkahelyi és otthoni felelősség, a kiadások növekednek, és az emberek egyre hosszabb időt töltenek a munkahelyen. Az Egyesült Államokban például a teljes munkaidőben dolgozók arról számolnak be, hogy hetente átlagosan 47 órát is a munkahelyükön töltenek. Majdnem minden ötödik személy pedig 60 órát vagy többet is dolgozik!
Egy másik felmérésben, melyet 36 országban készítettek, a válaszolók több mint 25 százaléka mondta, hogy még a szabad idejében is leterheltnek érzi magát. A gyerekekre is rossz hatással van a túlzsúfolt időterv.
Ha állandóan többet akarunk megvalósítani, mint amennyi belefér egy napba, az feszültté tesz minket. Ilyenkor szoktuk azt érezni, hogy „szorít az idő”. De lehetséges egyáltalán kiegyensúlyozottan élni? Milyen szerepet játszanak ebben a döntéseink, a céljaink és a gondolkodásmódunk? Kezdésként nézzünk meg négy okot, ami miatt néhányan túlzsúfolják a napjaikat: https://www.jw.org/hu/kiadvanyok/folyoiratok/ebredjetek-2017-4-szam-augusztus/semmire-sincs-idod/

 Fotó: Internet

Hú...

... de régen írtam blogot, most cseréltem le a naptár képét augusztusra.
Ma hallgattam egy beszélgetést az egyik rádióadón, egy pszichológusnővel próbálták megfejteni a félelem lélektanát, először csak hümmögtem, persze, persze... Aztán felkaptam a fejem, amikor a bennünk lakozó félelemről azt mondta, hogy mi generáljuk magunknak és ha egyszer szembe mernénk nézni vele elillanna.
Erről eszembe jutott egy tanmese, hátha még nem hallotta mindenki, tanulságos, elgondolkodtató.
Egy este az öreg cherokee indián két farkasról mesélt unokájának, melyek minden emberben harcolnak.
Így szólt: "Fiam, a harcot két farkas vívja, mely mindegyikünkben benne lakozik.

 Fotó: én
Az egyik a gonosz.

Ő a harag, az irigység, a féltékenység, a gondok, a fájdalom, a mohóság, az arrogancia, az önsajnálat, a bűn, az előítéletek, a kisebbségi érzések, a hazugságok, az álszentség és az egó.

A másik a jó.

Ő a boldogság, a béke, a szeretet, a remény, a vidámság, az alázat, a jóság, a jóakarat, a rokonszenv, a nagylelkűség, az egyenesség, az együttérzés és a hit."

Az unoka pár percig eltűnődött nagyapja szavain, majd megkérdezte:
"Melyik farkas nyer?"

Az öreg indián ezt válaszolta:
"Az, amelyiket táplálod."


2017. július 30., vasárnap

Hogyan...

...  ...élhetünk boldog családban? A bibliaversekre kattintva el tudod őket olvasni az online Bibliában, ami olvasható, letölthető és hallgatható!


4. TERVEZZETEK ELŐRE


MIT MOND A BIBLIA? „Neveld fel a fiút a neki való út szerint” (Példabeszédek 22:6). A gyermekeitek nevelését nem bízhatjátok a véletlenre. Ahhoz, hogy sikeresen tudjátok felnevelni őket, előre át kell gondolnotok, hogyan fogjátok ezt megvalósítani. Ne feledjétek, a neveléshez a fegyelmezés is hozzátartozik (Zsoltárok 127:4; Példabeszédek 13:1). A fegyelmezés nem csupán büntetést jelent. Azt is magában foglalja, hogy segítetek megérteni a gyerekeknek a szabályok okait (Példabeszédek 28:7). Segítsetek nekik megszeretni Jehova Szavát, és meglátni benne az alapelveket (Zsoltárok 1:2). Ez hozzájárul ahhoz, hogy jól működjön a lelkiismeretük (Héberek 5:14).


MIT TEHETTEK?
  • Tegyetek meg mindent, hogy a gyermekeitek valóságos személynek tekintsék Istent, és bízni tudjanak benne.
  • Tanítsátok meg nekik, hogyan ismerhetik fel és kerülhetik el az erkölcsi veszélyeket. Például beszéljetek az internet és a közösségi oldalak veszélyeiről, és arról, hogyan védhetik meg magukat a szexuális ragadozóktól.

JEHOVA MEGÁLDJA AZ ERŐFESZÍTÉSEITEKET

Szülőkként azt a különleges feladatot kaptátok, hogy tanítsátok meg a gyermekeiteknek, hogyan gondolkodik Jehova (Efézus 6:4). Jehova tudja, hogy ez nem könnyű. De biztosak lehettek benne, hogy az erőfeszítéseiteknek jó eredménye lesz: Istennek dicséretet, nektek pedig nagy örömet szerez (Példabeszédek 23:24).

KÉRDEZD MEG MAGADTÓL:

  • Hogyan érhetem el, hogy a gyermekem azt érezze, bármivel nyugodtan fordulhat hozzám?
  • Mit tanulhatok más szülőktől a gyermeknevelésről?
Folt Bolt fényképe. Fotó: Internet

2017. július 28., péntek

Aktuális...

..., vegetáriánus, kipróbálandó! :)


Cukkinis-krumplis tócsni


Hozzávalók:


  • 2 db burgonya
  • 1/2 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 ek kukoricakeményítő
  • 1 ek tejföl
  • bors
  • szerecsendió
  • olaj a sütéshez




A megmosott cukkinit finomra reszeljük és enyhén besózva állni hagyjuk. Közben a meghámozott burgonyát és a megtisztított hagymát lereszeljük, a fokhagymát finomra vágjuk vagy présen átnyomjuk. A kinyomkodott cukkinit elvegyítjük az előkészített zöldségekkel, majd összeforgatjuk a keményítővel és a tejföllel. A masszát sóval, borssal és frissen reszelt szerecsendióval fűszerezzük.
Egy tapadásmentes serpenyőben némi olajat hevítünk, és egymástól kellő távolságban evőkanálnyi halmokat rakunk bele a zöldséges masszából. Mindet lelapítjuk, és a lepénykéket mindkét oldalukon megsütjük.
A recept lelőhelye: http://www.mindmegette.hu/cukkinis-krumplis-tocsni.recept/