2010. július 8., csütörtök

...




Áprily Lajos: Imádkozom: legyek vidám


Én Istenem, legyek vidám,
hogy házamat vidítni tudjam.
Mosolyogjak, ha bántanak
és senkire se haragudjam.

Arcom ne lássa senkisem
bánkódni gondon és hiányon.
Legyen szelíd vasárnapom,
ha mosolyog a kisleányom.

Én Istenem, legyek vidám,
ma minden gondot tűzre vessek.
Nyujtsam ki kincstelen kezem
s szegényen is nagyon szeressek.

Tudom, sokat bűvölt a gyász,
a hollós téli bút daloltam.
A bátrakkal hadd mondom el:
panaszkodtam, mert balga voltam.

Én Istenem, legyek vidám,
ujjongjon újra puszta lelkem,
mint rég, mikor falum felett
az első forrásvízre leltem.

Ködökbe csillanó sugár,
víg fecskeszó bolond viharban,
tudatlan gyermekhang legyek
a jajgató világzavarban.

http://www.yv.hu/p=3605ea4e918bddcbb39a9d040ed701a8


FOTÓ: INTERNET

3 megjegyzés:

boGár krea írta...

De szeretem ezt a verset!

Kékmadár írta...

Nagyon szép és szívemből szól.

Timi írta...

Köszönöm, hogy megosztottad velünk!