2017. március 21., kedd

Depresszió...

... nyomasztó szó, aki átélte, tudja miért, aki családtag, barát ő is. Amikor egy kamasz gyermeket érint összeszorul a gyomrunk.


Tinédzserkori depresszió – Mi az oka? Mit lehet tenni ellene?




„AMIKOR rám tör a depresszió, semmihez sincs kedvem, még ahhoz sem, amit egyébként szeretek csinálni. Csak aludni akarok. Azt érzem, hogy engem nem lehet szeretni, nem érek semmit, és mindenkinek csak teher vagyok” – mondja Anna *.

„Gyakran gondoltam öngyilkosságra. Igazából nem akartam meghalni, csak az érzéseimnek akartam véget vetni. Általában figyelmes vagyok másokkal, de ha depressziós vagyok, senki és semmi nem érdekel” – mondja Julia.
Anna és Julia tizenéves koruk elején érezték először depressziósnak magukat. Olykor-olykor más fiatalok is lehangoltak, ám Anna és Julia sokszor hetekig vagy hónapokig depressziós volt. „Olyan, mintha sötét, mély verembe esnél, ahonnan nincs kiút. Úgy érzed, az őrület határán vagy, és nem vagy önmagad” – meséli Anna.
Nem csupán Anna és Julia vannak ilyen helyzetben. Ijesztő mértékben növekszik azoknak a fiataloknak a száma, akiknél depressziót állapítanak meg. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint a depresszió „az elsődleges oka a betegségeknek és a cselekvőképesség romlásának a 10–19 éves fiúk és lányok esetében”.
 A depresszió tünetei már serdülőkorban jelentkezhetnek, és a következők lehetnek: megváltozik a fiatal alvási szokása, étvágya és testsúlya. Erőt vesz rajta a kétségbeesés, reménytelenség, szomorúság, értéktelenség érzése. Kerüli mások társaságát, nehezen koncentrál, rossz az emlékezőképessége. Az öngyilkosság gondolata és megkísérlése foglalkoztatja, és lehetnek orvosilag megmagyarázhatatlan tünetei is. Amikor a szakemberek depresszióra gyanakodnak, rendszerint hetek óta fennálló tüneteket keresnek, melyek felborítják a megszokott mindennapokat.


 Foró: Internet

Nincsenek megjegyzések: