2015. szeptember 10., csütörtök

Sokszor...

... írtam róla, hogy a lányom már 8 éve nem eszik húst. Én többször próbálkoztam vele, az egyik alkalommal csatlakozott N. és ő úgymaradt. Mostanában mi is egyre kevesebbet eszünk. Sokszor kérdezik a férjemet a munkahelyén: Ma is alter ebédet hoztál?
Sokakban felmerül, hogy akkor mit lehet enni? Nagyon sok receptem van és nagyon sok ételt találtam ki én magam. "A szükség, a találékonyság szülőanyja" - ez így igaz! Közzéteszek egy receptet, ami nálunk még kipróbálásra vár, de nagyon jól hangzik. Hasonlót sütöttem már. Köszönet a receptért: Nagy Zsuzsának!


Pirított szezámmagos "töpörtyűs" pogácsa

Hozzávalók:
1 kg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
1 dl olívaolaj,
25 dkg szárazon megpirított szezámmag
5 dkg élesztő
1/2 liter melegvíz
1 ek. méz
Futtassuk fel az élesztőt a mézzel és vízzel egy csavaros tetejű üvegben. Ezalatt keverjük össze a többi hozzávalót, és ha felfutott az élesztő, akkor öntsük hozzá, és dolgozzuk ki jó alaposan. Nyújtsuk ujjnyi vastagságúra és szaggassuk ki, szabjunk belőle rudakat. Előmelegített sütőben először 10 percig nagy lángon, majd 30-40 percig közepes lángon süssük.

2 megjegyzés:

Kánya Andrea írta...

Én egyébként amikor túrós csuszát / tésztát készítek, akkor is érdemes megpirítani a szezámmagot egy kicsit. Szalonna helyett remek!

Szera írta...

Igen! Én is szoktam! :) De szójagranulátumot is pirítok rá időnként!