2016. február 13., szombat

Többször...

... írtam már, hogy ilyen-olyan okok miatt, nálunk gyakorlatilag eltűnt a cukor - én a kávémat barnacukorral iszom - , a magában használt fehérliszt, stb...
Most találtam egy receptet, amit nemcsak kipróbálok, hanem meg is osztok veletek. Még nem tudom, hogy milyen lesz, de tapasztalatból tudom, hogy nagyon finom túrótöltelék készíthető kölesből! ;)


Íme a recept:

Kölesrudi

Sokadik nekifutásra sikerült elkészítenem ezt kölesdesszertet, valami mindig hibádzott benne, de most úgy érzem, teljes a siker. Azért került ez a recept a "te(l)jes élet tej nélkül" menübe, mert ha nagyon akarom, a kölesrudi hasonlít a túró rudira. Persze, a köles mindig köles marad, a túró pedig túró, de a "majdnem túró rudit eszem" érzése sokkal jobb a "nem ehetek túró rudit"-nál...
Hozzávalók:
  • 10dkg köles
  • 3dl víz
  • 3dl kókusztej
  • 4ek xilit
  • 1 citrom leve és héja
  • 1ek kókuszreszelék
A kölest 3dl vízben felteszem főni. Amikor elkezd forrni, hozzáöntöm a 3dl kókusztejet. Ízesítem 4ek xilittel, a citrom reszelt héjával és levével, majd hozzáadom a kókuszreszeléket. Addig főzöm, amíg a köles megpuhul és elfő az összes folyadék. Hagyom kihűlni, majd alufóliába csavarom henger alakban és pár órára a hűtőbe teszem. Feldarabolom, olvasztott étcsokiba mártom, kevés kókuszreszelékkel díszítem.

11715252_938594656204968_2038333038_o.jpg Recept és fotó: http://csak1anyu.blog.hu/2015/07/17/kolesrudi    KÖSZÖNET ÉRTE! :)

2 megjegyzés:

Éva írta...

Látszatra valóban hasonló, a köles ízét nem ismerem de biztos finom így elkészítve!

Szera írta...

Próbáld ki bátran! <3