2012. június 1., péntek

Műméz...


...
Egy-két kedves barátnőm tudja, hogy a semmiből valamit csinálni kedvenc elfoglaltságom. Nem mindig a kényszer visz rá, de előfordul, hogy abból alkotok valamit, ami éppen itthon van, legyen ez, akár étel. Már kérték többször, hogy osszam meg mással is a "tudományomat", húzódzkodtam, hiszem annyi kiváló gasztroblogger található, de ma beadom a derekamat. :)Hiszen itt aranylik a konyhában két kis üveg műméz. Több ez, mint recept.
Sose gondoltam volna, hogy még ilyen erősen megérint a kétkezi munka becsülete.
Úgy látom, sok asszony visszanyúl a gyökerekhez, ez nekem nagyon tetszik, de el is gondolkodtat alaposan... Két évtizednyi óvónői múlttal sok édesanyát láttam, sok-sok élethelyzetet, életérzést... mindig fontosnak tartottam, hogy a gyerekek ismerjék meg a valós életet, de ne terheljük őket erejükön felül, ezért beszéltem annyit a tévénézés butító, elidegenítő,fanáziátlanná tevő hatásáról, biztosan van, akiben valamilyen nyomot hagyott. :) A gyerekeknek biztos alap kell, jó szilárd, hogyha majd felépítik az egyéniségük házát, ne inoghasson meg olyan könnyen az élet viharaiban. Na, de beszélek itt össze-vissza, amikor csak egy receptet akartam megosztani! :) Na, de még egy gondolat előtte..., drága a méz, meg drága az élet, de a gyerekeinké a legdrágább, kell neki mézessüti, meg mindenféle finomság, ami később majd úgy marad meg, hogy anya sütött és olyan "otthonszag" volt a konyhában. Nem is bőgök azon, hogy ezt én megélhettem..., csak egy picit...
Szóval, ha éppen most nem telik igazi mézre, addig is megosztom veletek végre a műméz receptjét. :)

6 dl akácvirágot főzz meg 4 dl vízbe, majd szűrd le. A lébe tégy 1 kg kristálycukrot, főzd 15 percig, tégy hozzá egy mokkáskanálnyi citromsavat, forró kis üvegekbe töltsd, zárd le, hagyd kihűlni és ne írd rá, hogy műméz, ez legyen a mi titkunk. :) Aztán használd fel úgy, mintha igazi lenne és tálald igazi-anyai szeretettel! :)

Fotó: internet

6 megjegyzés:

Leki-Rita írta...

Köszönöm!
(Most már 2 "méz" is van amit ki szeretnék próbálni : http://modszertar.blogspot.hu/2011/04/pitypang-mez.html)

Szera írta...

:) Szívesen! :)

Monika írta...

De jó,hogy leírtad és olyan szép szövegkörnyezettel tálaltad!!!!!!♥

Monika írta...

Ja!Köszönöm!De ezt már mondtam,de jobb többször!:)

Timi írta...

Nagyon tetszik az ötlet! Köszi!!! :o)

SzKitty írta...

Az, hogy mennyire egészséges a cukros cucc, már más kérdés ..