2016. június 12., vasárnap

Receptesdi...

... (ilyen szó bizonyára nincs is! :) )
Két recept, amivel bővítem a saját recept-táramat és most megosztom, hátha örül neki valaki, aki éppen errejár.


Házi sült müzli :)


Szeretjük a müzlit. A gyerekek leginkább a csokisat :), de én leginkább a sima müzlit szeretem.
Itthon keveset eszünk. Legtöbbször Bózsván fogyasztunk ilyesmit :) De van úgy, hogy az ember lánya rákészül és akkor sokat készít :) :)

Egy nagyon régi Stahl recept volt, ami nagyon finom. Lehet készíteni magunknak és ajándékba is, mert nagyon nyamiiii. Magában is finom, (tudom, szóismétlés, de akkor is!) lehet rágcsálni, ropogtatni, én leginkább a mazsolát és a mogyorókat szoktam kiszedegetni belőle :)
1 kg vegyes müzli alapanyag (zabpehely, rozspehely, korpafélék, puffasztott rizs-búzaszemek, lenmag), 30-40dkg vegyes aszalt gyümölcs (mazsola, áfonya, sárgabarack, szilva, amit szeretsz), 30 dkg mag (mogyoró, mandula, dió), 10 dkg vaj, 2-3 evőkanál fahéj, 3-4 dl méz.
Az alapanyagokat (müzli, mag) egy nagy tepsiben pirítsd 5 percig. Aztán szórd meg fahéjjal, apróra vágott vajjal, aszalt gyümölccsel, és forgasd bele a mézet. Vissza a sütőbe, pirítsd meg az egészet (kb 10-20perc) addig, míg aranybarna nem lesz, néha nézz be rá, és jól kavard össze. Aztán vedd ki, és hagyd kihűlni.
Ha többféle ízt szeretnél, akkor oszd fel kis tálakba, és keverj az egyikbe kókuszdarabokat, a másikba apróra vágott csokit, vagy ízlés szerint, amit szeretsz.

Rá lehet ám szokni!  Köszönöm a receptet Andi! ❀❀❀


Ennek a receptnek csak a linkjét osztom meg, mert picit hosszabb, de minden információra szükség van! :) http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2016/06/paneer-legegyszerubb-hazi-sajt.html
Köszönöm a receptet Ági! ✿✿✿


4 megjegyzés:

Kósa Márta írta...

Engem Bózsva jobban érdekelne, mint a műzli.
Megnézném közelebbről is.
Telkibánya az egyik kedvenc helyem kis hazánkban.

Szera írta...

Márta! Nézd meg közelebről! :)

Kósa Márta írta...

Hogyan?

Szera írta...

Bózsvára nem én járok, hanem a recept írója! :) Szerintem vele konzultálhatnál! ;)