2015. június 28., vasárnap

Cukkini...

... és recept. Drága Mammka barátnőm sokszor bíztat, hogy osszam meg a receptjeimet. :)
Ez nem az enyém, de mindenképpen elkészítem. A családunkban ügyelni kell a szénhidrát mennyiségére és minőségére. Én ennek "fényében" főzök. Íme egy aktuális recept, anyukámék megajándékoztak minket friss cukkinivel, egyenes a kertjükből. A rántott cukkini a kedvenc ételeim egyike, de nem készíthetem el mindig, ha cukkini van a kezem ügyében. :)


Cukkinilángos fűszeres mártogatóssal


Hozzávalók:
  • 35 dkg cukkini
  • 3 tojás
  • 4 dkg (2 ek.) teljes kiőrlésű liszt
  • 1 ek. olaj
  • 2 dl tejföl
  • 1 gerezd fokhagyma finomra reszelve vagy kinyomva
  • kis marék tetszőleges fűszernövény apróra vágva (pl. snidling, kakukkfű, bazsalikom)
  • só, bors
 
Elkészítése:
  • Bemelegítjük a sütőt 200 fokra, egy nagy tepsibe sütőpapírt teszünk.
  • Lereszeljük nagy lyukú reszelőn a cukkinit, hozzákeverjük a tojást, a lisztet, és az olajat. Sózzuk, borsozzuk.
  • 8 db kb. 11-12 cm átmérőjű halmot teszünk a sütőpapíros tepsibe, ellapogatjuk, majd 8 percig sütjük, ekkor megfordítjuk a lángosokat, és még 3 percig sütjük. Ha kész van, kisütjük a második adagot ugyanígy.
  • Míg sülnek a lángosok, a tejfölt összekeverjük a fokhagymával, a fűszernövényekkel, csipet sóval, és frissen őrölt borssal.
Köszönöm a receptet Nóri!



Fotó: internet



5 megjegyzés:

Éva írta...

Tetszik a recept egyszer kipróbálom!

Timi írta...

Finom lehet! Épp a múltkor olvastam egy másik cukkini receptet is valahol, így most már valóban venni kell, hogy kipróbálhassam őket :o)

Szera írta...

Próbáljátok ki! :)

erdoseva55 írta...

Nagyon finom szerintem is, bár még így nem próbáltam. Rengeteg cukkini van a kertünkben ez most pont jókor jött a kipróbáláshoz!Köszönöm a receptet! :)

Szera írta...

Szívesen, kedves Éva! :)